Automobilio pirkimas internetu: į ką svarbiausia atkreipti dėmesį?

COVID-19 pandemija ir griežtėjantis karantinas šalyje gerokai keičia prekių ir paslaugų įsigijimo įpročius. Įsigyti automobilį internetu taip pat paprasta, kaip užsisakyti maistą ar nusipirkti kalėdines dovanas!

Ne paslaptis, jog renkantis automobilį Lietuvoje įprasta jį apžiūrėti gyvai. Ieškantys automobilio vyksta į turgus ir pardavimo aikšteles, skambina fiziniams savininkams ir tariasi susitikti, kad galėtų užmesti akį, ar automobilis neturi išorinių defektų. Po tokios pirminės apžiūros toliau seka taip pat jau įprasti veiksmai: jei trokštamas automobilis tinka ir patinka, dažnas pirkėjas pageidauja nuvykti į autoservisą, kad galutinai įsitikintų, jog naujasis pirkinys yra techniškai tvarkingas ir patvarus.

Automobilių pardavimų eksperto Pauliaus Valiukėno teigimu, kur kas sudėtingiau yra įtikinti pirkėją, kad taip trokštamą automobilį galima įsigyti tiesiog internetu, nors tendencijos, reikia pripažinti, po mažu keičiasi. „Iki COVID-19 pandemijos ir pirmojo šalyje karantino daugiau nei 90 proc. automobilių buvo nuperkama esant fiziniam kontaktui. Visgi, koronaviruso diktuojamas gyvenimo būdas keičia ir pirkėjų įpročius – automobilių pardavimai internetu įgauna pagreitį ir, svarbiausia, pasitikėjimą. Šiandien kas 10 automobilis yra nuperkamas internetu“, – aiškina „Longo LT“ vadovas P.Valiukėnas. Eksperto teigimu, automobilių pirkimas internetu tampa vis populiaresnis ir užsienio šalyse. Latvijoje nuo pandemijos pradžios internetu parduodama apytiksliai 15 proc. automobilių, Estijoje – 12 proc. Ryškiausi pokyčiai pastebimi Jungtinėje Karalystėje, kurioje nuotoliniu būdu parduodama daugiau nei 30 proc. automobilių.

Gali pranokti ir įprastus pardavimus

Ekspertas pripažįsta, kad automobilių rinkoje išties vyrauja pavojai, tokie, kaip rizika įsigyti automobilį su suklastota rida, grėsmė nusipirkti techniškai netvarkingą automobilį ar anksčiau turėjusį stiprų eismo įvykį. Taip pat tyko pavojai sumokėti pinigus ir išvis nesulaukti automobilio, jei susiduriama su sukčiais. Siekiant išvengti tokių nemalonumų, P.Valiukėno teigimu, pirkėjas paprasčiausiai turi atkreipti dėmesį į kelis aspektus. Pirma, ar automobilis perkamas iš sertifikuoto automobilių pardavėjo – patikrinti, ar jis turi leidimą verstis tokia veikla, antra – kokios yra pirkimo-pardavimo sąlygos ir, svarbiausia, ar yra numatyta galimybė grąžinti automobilį, jei jis pasirodo esąs netvarkingas. „Atlikus šiuos veiksmus pirkėjas visais tolesniais pirkimo procedūros atvejais bus saugus, nes toliau atsakomybę neša tik pardavėjas. Klientui yra nusiunčiama vaizdinė medžiaga, kad būtų galima įsitikinti, ar kėbulas neturi defektų, taip pat pateikiama visa automobilio istorija, pridedamas techninės apžiūros lapas ir ridą patvirtinantis dokumentas bei suteikiama garantija, kas automatiškai apsaugo klientą nuo rizikos įsigyti nekokybišką transporto priemonę“, – sako P.Valiukėnas.

Automobilis prie namų durų

Pasak P.Valiukėno, kaip ir pats pasiūlymas, taip ir jo įgyvendinimas – nėra sudėtingi. Klientas, nuotoliniu būdu gavęs visą informaciją apie norimą transporto priemonę, priima galutinį sprendimą dėl įsigijimo, pasirenka kaip bus pasirašoma pirkimo-pardavimo sutartis – gyvai, gavus automobilį arba, turint visas priemones, internetu.
Pasirašius sutartį, atliekamas apmokėjimas ir susitariama dėl pristatymo dienos bei laiko. Klientui tai – itin patogu, nes automobilis su visais dokumentais ir registracijos numeriais gali būti pristatytas prie namų durų. „Pirkėjas, įsigijęs automobilį internetu, gali būti ramus ne tik dėl garantijos suteikimo, bet ir dėl sąžiningai pildomos pirkimo-pardavimo sutarties, kuri pirkėjui yra svarbiausias aspektas. Jos neturint, pirkėjas rizikuoja įsigyti automobilį be išsamios istorijos, su neaiškia rida ir kilme. Taip pat, praranda teisę skųsti pardavėją ir reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus“, – įspėja P.Valiukėnas.