Dyzelis, benzinas ar elektra – kurį automobilį rinktis, kai brango viskas?

Šalyje gerokai išaugus elektros ir degalų kainoms, atsinaujinti automobilį nusprendę vairuotojai susiduria su esminiu klausimu – kokį variklio tipą pasirinkti, jog nekentėtų ne tik nervai, bet ir piniginė. Automobilių ekspertai teigia, kad vieno atsakymo tinkančio visiems nėra, kadangi automobilio pasirinkimui įtakos turi daugybė niuansų, vieni jų – individualūs poreikiai bei išlaikymo galimybės, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Anot automobilių pardavimo eksperto Pauliaus Valiukėno, prieš pasirenkant vieną ar kitą automobilio variklį, visų pirma reikia įsivertinti, ko norima, kadangi automobilis perkamas ne vieneriems metams.

„Aspektų išsirenkant taupiausią automobilį yra daug. Vairuotojui pravartu išsigryninti ar šis skaičiuoja tik eksploatavimo ar įtraukia ir įsigijimo išlaidas, nes jeigu yra įtraukiamos ir įsigijimo išlaidos, praktika rodo, kad vairuotojai pirmenybę dar vis skiria dyzelinėms transporto priemonėms“, – pažymi sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ vadovas ir priduria, kad automobiliai su tokio tipo varikliais šiuo metu sudaro didžiausią rinkos dalį, tada platus modelių ir kainų pasirinkimo spektras suteikia galimybę automobilį išsirinkti pagal kiekvieno išgales.

Automobilių pardavimo specialistas papildo, kad dyzelinis automobilis yra patogus pasirinkimas gyvenantiems užmiestyje, taip pat ieškantiems ekonomiškos transporto priemonės ilgiems atstumams įveikti – per metus nuvažiuojant daugiau kaip 20 tūkst. kilometrų.

Visgi, automobilių specialistas pažymi, kad asmenims, kurie automobiliu dažniau važinėja mieste ir trumpais atstumais, priimtinesniu pasirinkimu taps benzininiu varikliu varomas automobilis.
„Jeigu važinėjama tik mieste ir trumpais atstumais, automobilis su benzininiu varikliu pasižymės paprastesne eksploatacija bei mažesne rizika užsikimšti tokiems filtrams kaip DPF ar katalizatorius. Šio tipo automobiliai greičiau įšyla, jų važiavimo dinamika maloni ir sklandi, jie nėra reiklūs aptarnavimui“, – sako P. Valiukėnas ir pažymi, kad benzininiais varikliais varomi automobiliai neretai būna pigesni palyginti su varomais dyzelinu.


P. Valiukėnas atkreipia dėmesį ir į tai, kad degalų kainos nuolatos svyruoja ir niekas nežino ar po dviejų mėnesių benzinas nebus brangesnis už dyzelį, todėl renkantis automobilį jo sąnaudas ir eksploatacines išlaidas yra svarbu įvertinti atidžiau nei šios dienos degalų kainą.

Automobilių ekspertas išskiria ir „ateitimi" vadinamus elektra varomus automobilius. Anot jo, nors susidomėjimas šiomis transporto priemonėmis auga, tačiau jas įsigyti labiausiai apsimoka tiems, kurie ne tik leidžia sau mokėti daugiau, bet ir turi galimybę įsirengti patogią įkrovimo stotelę. Jam antrina ir „Deals on Wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius, kuris atskleidžia, jog vairuotojai elektromobiliais vis dažniau susidomi, ypač pakilus kuro kainoms. Šioms pakritus – norinčių sumažėja. Visgi šio tipo automobiliai, pasak elektromobilių specialisto, yra priimtinesnis pasirinkimas tiems, kurie gyvena arba dirba miesto centre. „Jei žmogus nuvažiuoja tūkstantį kilometrų per mėnesį, tikriausiai jam elektromobilis neatsipirks, nes nuvažiuojamas atstumas tiesiog per mažas.

Aišku, yra kitas variantas, galbūt tas žmogus savo automobilį parkuoja senamiestyje nes ten jo darbas, o parkavimas yra labai brangus“, – sako jis ir priduria, kad tai priklauso nuo kiekvieno vairuotojo atskirai. L. Boguševičius pažymi, jog didesne problema elektromobilio įsigijimas tampa asmenims, kurie gyvena miegamuosiuose rajonuose, tokiuose kaip Lazdynai, Pilaitė, Karoliniškės, Justiniškės, Pašilaičiai, kuriuose galimybės įkrauti automobilį – nėra. „Žemė šiuose rajonuose yra valstybinė, tad laisvai statytis įkrovimo stotelių čia negalima. Išimtis taikoma gyvenant nuosavame name. Taigi, jei savivaldybės ar privatus verslas nesiims spręsti šitos problemos, didžioji butuose gyvenančių žmonių dalis elektromobilių neturės, nors ir bus daug norinčių juos įsigyti“, – akcentuoja jis.

Visgi sertifikuotų automobilių pardavėjas P. Valiukėnas, atkreipdamas dėmesį į vairuojančius asmenis ir platų automobilių pasirinkimų spektrą, įspėja: „Renkantis automobilį ir priimant galutinį sprendimą, svarbu įsivertinti savo galimybes, atsižvelgti ne tik į gyvenamąją vietą, automobilio naudojimo dažnį, bet ir į būsimas eksploatacines išlaidas“. Jis taip pat primena, jog įsigyjant automobilį ne mažiau reikšminga yra įsitikinti pardavėjo patikimumu, automobilio stoviu, deklaruojamais išrašais ir, svarbiausia, ar yra garantijos bei pirkimo-pardavimo sutartys.

Apie „Longo Group“

"Longo Group" AS yra sparčiausiai auganti naudotų automobilių prekybos grupė Baltijos šalyse, kurios obligacijos įtrauktos į „Nasdaq Riga Baltic First North“ obligacijų sąrašą. Grupė veikia nuo 2018 metų ir savo veikloje vykdo viso ciklo naudotų automobilių pirkimo ir pardavimo procesus. Automobiliai perkami per filialus Olandijoje, Belgijoje ir Vokietijoje, o transporto priemonių apžiūra, kokybės užtikrinimas, pardavimas akis į akį ar internetu bei garantinis aptarnavimas vyksta Baltijos šalyse. Bendrovės parduota naudotų automobilių per mėnesį daugiau nei dvigubai viršija kitų sektoriaus žaidėjų parduodamų vienetų skaičių – nuo ​​įmonės įkūrimo klientams parduota daugiau nei 10 tūkst. Įmonė siūlo skaidrias ir patikimas naudotų automobilių pirkimo, pardavimo ir finansavimo paslaugas. Bendra automobilių pasiūla Baltijos šalyse yra daugiau negu 1050. Visoms parduodamoms transporto priemonėms suteikiama dviejų mėnesių arba 3000 km garantija.

Jei galime Jums padėti betkuriame etape, nedvejodami susisiekite su mumis!